
Telefonerne kimer på de københavnske lokalcentre, hver anden gang tages telefonen ikke
Kun halvdelen af de 360.000 opkald, der kommer hver måned, bliver taget. Årsagen er travlhed hos socialrådgiverne. Kommunen har ellers det mål, at 75 procent af opkaldene skal besvares.
Tallene stammer fra en undersøgelse, som Københavns Kommune lavede i november. Undersøgelsen viser, at der er store forskelle på, hvor gode socialkontorerne er til at besvare opkaldene.
Laila Walther, fmd.f. Dansk Socialrådgiverforening Region Øst, siger til JP København, at undersøgelsen illustrerer kaotiske tilstande på lokalcentrene.
Folketingets Ombudsmand vil undersøge forholdene på Københavns lokalcentre. Undersøgelsen viser også, at socialrådgiverne er stressede, og at de ikke tilbyder klienterne alle de lovpligtige samtaler mv.
Tallene stammer fra en undersøgelse, som Københavns Kommune lavede i november. Undersøgelsen viser, at der er store forskelle på, hvor gode socialkontorerne er til at besvare opkaldene.
Laila Walther, fmd.f. Dansk Socialrådgiverforening Region Øst, siger til JP København, at undersøgelsen illustrerer kaotiske tilstande på lokalcentrene.
Folketingets Ombudsmand vil undersøge forholdene på Københavns lokalcentre. Undersøgelsen viser også, at socialrådgiverne er stressede, og at de ikke tilbyder klienterne alle de lovpligtige samtaler mv.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.