Ved hjælp af markedsføringen skal Århus gøres mere synlig for turister fra især Danmark og det øvrige Skandinavien.
Kun godt en tredjedel af de 12 millioner kroner kommer fra kommunekassen. Resten blev finansieret af det private erhvervsliv i byen.
Men det holder ikke kun at satse på ældre turister, siger kulturudvalgsformand, Uffe Elbæk.
- Det underminerer Århus' image og det signal, vi gerne vil sende til omverdenen om pulsen i byen, siger byens Uffe Elbæk til metroXpres.
Han kan godt se fornuften i at satse på de ældre, men mener, det er en stor mangel, at de unge fra 18 år og opefter ikke er tænkt med i markedsføringsstrategien. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.