- Der vil være én-to procent af børnene, som har brug for at være i en specialskole med specialister, som brænder for at undervise netop de børn, siger han til folkeskolen.dk.
Han nævner især døve børn, multihandicappede, svært udviklingshæmmede og børn med svær autisme, asperger eller svær DAMP/ADHD.
I dag udkommer en bog, som Niels Egelund har redigeret, om paradigmeskiftet i specialpædagogikken fra udskilning til rummelighed.
lg
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.