dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Ledelse:
Dårlig kommunikation ved forandringer

Kommunikationen halter, når direktionen skal have medarbejderne til at forstå og acceptere forandringer i organisationen
30. OKT 2006 15.38
Mange direktioner i landets virksomheder har stadig knas med at mestre den interne kommunikation til ledere og medarbejdere længere nede i systemet, når topledelsen vil gennemføre forandringer. Toppen undlader at bruge de mest effektive kommunikationsformer, der kan sikre, at alle på gulvet forstår og accepterer forandringerne.

Det viser en ny spørgeundersøgelse fra Ledernes Hovedorganisation. 817 ledere har svaret på, hvordan dansk erhvervsliv kommunikerer internt, når ledelsen vil have tingene gjort på nye måder.

Agenter for forandring
- Det er for eksempel slående, hvor forholdsvis lidt ledere med direkte personaleansvar involveres, forberedes og trænes i at håndtere forandrings-kommunikationen. Det er ellers de vigtigste forandringsagenter. Dem der kan og skal virkeliggøre toppens planer sammen med alle medarbejderne, så her ligger et stort forbedrings-potentiale, siger Peter Mose, pressechef for Ledernes Hovedorganisation.

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/daarlig-kommunikation-ved-forandringer

GDPR