
Det viser en måling, som Rambøll Management har foretaget for Jyllands-Posten.
Da statsministeren i august sidste år lancerede kvalitetsreformen bebudede han ellers, at regeringen ønskede en bred folkelig debat om kvaliteten i den offentlige service.
Men blandt de blot 28 procent, der siger, at de har hørt om reformen, svarer hver fjerde forkert, når de bliver spurgt ind til, hvad den går ud på,
Reformen skal ifølge regeringen føre til, at borgernes behov er i centrum, og at de offentligt ansatte får en mere attraktiv arbejdsplads. Den må ikke betyde flere ansatte eller øgede skatter.
Målingen er et stort problem for regeringen, som endnu ikke har formået at formidle til befolkningen, hvad reformen egentlig går ud på, lyder det samstemmende fra KL og fagforeninger som FTF, BUPL og AC.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.