- Vi har valgt en model, hvor kommunen selv ejer hjælpemidlerne, mens Falck Hjælpemidler skal stå for driften af depotet. Det er en løsning, hvor kommunen bibeholder den fulde kompetence i beslutninger om valg af hjælpemidler, siger formanden for Social- og Sundhedsudvalget, Holger Hedegaard (V).
Falck Hjælpemidler A/S skal tage sig af lagerføring, vedligeholdelse og distribution af kommunens hjælpemidler og etablerer et nyt depot.
Falck Hjælpemidler A/S er en servicevirksomhed, der samarbejder og indgår partnerskaber med den offentlige sektor. Med udgangspunkt i to forretningsområder – drift af hjælpemiddeldepoter og terapeutfaglig service – arbejder selskabet for at drive, optimere og nytænke opgaver inden for ældre- og handicapområdet.
Selskabet har hovedkontor i Allerød og indgår i Falck-koncernen som et selvstændigt datterselskab.
(ka)
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.