Erhvervsorganisationen Dansk Erhverv lægger - som et indlæg i debatten om den kommende kvalitetsreform - op til, at der oprettes en slags forbrugerombudsmand for brugere af de offentlige systemer.
Det skal være en uafhængig, fælles klageinstans, der også kan tage sager op af egen drift.
- Som offentlige forbrugere er borgerne ofte henvist til at klage til den pågældende leverandør eller til det politiske administrative system, der er ansvarlig for at levere den pågældende service. Ofte er det altså kommunen, der kontrollerer sig selv, og denne form for selvkontrol er ikke hensigtsmæssig, siger formanden for Dansk Erhverv, adm. direktør Poul Erik Pedersen til ritzau.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.