færre trængselsproblemer på motorvejene, hedder det i en pressemeddelelse fra Venstre i Århus Byråd.
'Efter vedholdende pres lykkedes det i oktober Venstre i Århus Byråd at få byrådet til at foretage en
prioritering af alle infrastrukturønskerne i Østjylland. Venstre prioriterede ved den lejlighed at få løst
nogle af de problemer, århusianerne oplever her og nu.'
- Vi har nu i mange måneder arbejdet for at få løst nogle af de problemer, århusianerne oplever med
trængsel på motorvejene og langsomme tog. Det har betydet, at vi både har kæmpet en kamp for at
samle byrådet, så Århus stod stærkere, og, at vi løbende har lagt pres på vores egne på Christiansborg.
Det arbejde har nu heldigvis båret frugt, udtaler borgmesterkandidat Gert Bjerregaard.
- Vi satte især fokus på to ting - at få udbygget E45 og at få nedbragt rejsetiden med tog mellem Århus
og København. Begge dele er med i regeringens plan, og derfor er vi naturligvis glade for udspillet.
Århusianerne får lettet hverdagen med denne plan.
Samtidig er Bjerregaard glad for regeringens planer om at gennemføre en analyse af den
samlede trafiksituation i Østjylland.
- Østjylland er inde i en enorm vækst, og jeg er derfor glad for, at regeringen vil se særskilt på de
infrastrukturudfordringer det giver. Jeg tror stadig på, og vil blive ved med at arbejde for, at staten
finansierer en del af letbanen, som kan blive en enorm gevinst for Østjylland. Jeg vil derfor opfordre
partierne i Folketinget til at holde fast i, at staten skal medfinansiere en letbane i Østjylland.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.