
Imens mange tusinde bus-rejsende har spejdet forgæves efter, raser HURs formand. Han er parat til at tage skrappe midler i brug
26. JAN 2006 15.03
Tusindvis af kunder i den kollektive trafik har igen i dag ventet forgæves i vinterkulden på bussen. 27 buslinjer holder stille, og det generer omkring 220.000 passagerer, hvilket svarer til lidt over en tredjedel af HURs passagerer på en almindelig hverdag.
- Det er uacceptabelt, at der bliver grebet til arbejdsnedlæggelser, som rammer kunderne hårdt i den kollektive trafik. Specielt på nogle af de dage, hvor folk har allermest brug for os. På sådan nogle vinterdage plejer folk at lade cyklen stå og hoppe på bussen. HUR beklager dybt, at mange har stået og ventet forgæves på en bus, fordi HURs to største entreprenører ikke evner at levere varen, siger formanden fra HUR, borgmester Mads Lebech.
Arbejdsnedlæggelserne sker hos de to største entreprenører Connex Danmark A/S og Arriva Scandinavien A/S, der betjener langt hovedparten og de "tungeste" buslinjer med flest passager i den centrale del af København.
HUR har gennem lang tid haft fokus på den manglende vedligeholdelse af busserne - både gennem forhandlinger og ved at udstede bøder for dårlig kvalitet til de to pågældende entreprenører. HUR har desværre haft bødeblokken rigtig meget fremme på det seneste. Det er derfor meget beklageligt, at kunderne alligevel
bliver ramt arbejdsnedlæggelser midt om vinteren, hvor dårligt vedligehold af busserne er temaet.
- Jeg har nu bedt om, at HUR indkalder de to entreprenører med det samme til et møde om sagen. Vi har af hensyn til kunderne og det fremtidige samarbejde brug for en meget konkret tilbagemelding fra de to selskaber for at sikre, at lignende situationer ikke bliver gentaget. Hvis de nuværende redskaber HUR har overfor entreprenørerne ikke kan rette op på denne uacceptable situation, vil HURs nøje overveje, om skrappere midler skal tages i brug, siger Mads Lebech. cgt/
- Det er uacceptabelt, at der bliver grebet til arbejdsnedlæggelser, som rammer kunderne hårdt i den kollektive trafik. Specielt på nogle af de dage, hvor folk har allermest brug for os. På sådan nogle vinterdage plejer folk at lade cyklen stå og hoppe på bussen. HUR beklager dybt, at mange har stået og ventet forgæves på en bus, fordi HURs to største entreprenører ikke evner at levere varen, siger formanden fra HUR, borgmester Mads Lebech.
Arbejdsnedlæggelserne sker hos de to største entreprenører Connex Danmark A/S og Arriva Scandinavien A/S, der betjener langt hovedparten og de "tungeste" buslinjer med flest passager i den centrale del af København.
HUR har gennem lang tid haft fokus på den manglende vedligeholdelse af busserne - både gennem forhandlinger og ved at udstede bøder for dårlig kvalitet til de to pågældende entreprenører. HUR har desværre haft bødeblokken rigtig meget fremme på det seneste. Det er derfor meget beklageligt, at kunderne alligevel
bliver ramt arbejdsnedlæggelser midt om vinteren, hvor dårligt vedligehold af busserne er temaet.
- Jeg har nu bedt om, at HUR indkalder de to entreprenører med det samme til et møde om sagen. Vi har af hensyn til kunderne og det fremtidige samarbejde brug for en meget konkret tilbagemelding fra de to selskaber for at sikre, at lignende situationer ikke bliver gentaget. Hvis de nuværende redskaber HUR har overfor entreprenørerne ikke kan rette op på denne uacceptable situation, vil HURs nøje overveje, om skrappere midler skal tages i brug, siger Mads Lebech. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.