
Konservative vil stramme loven, så der altid anlægges P-pladser ved nye boliger
Hvis vi i fremtiden, skal have et velfungerende handels- og kulturliv samt attraktive arbejdspladser inde i byerne så må vi løse problemet med de manglende parkeringspladser, siger Henriette Kjær (K).
Prisen for at parkere vil stige markant inden for de næste år. Det vurderer Danske Private Parkeringsselskabers Brancheforening (DPPB) og konstaterer, at vi herhjemme om tre-fire år vil skulle betale op mod 60 kr. i timen for at parkere. Det er en fordobling i forhold til i dag, hvor det de dyreste steder koster mellem 30 og 35 kr. i timen.
Det Konservative Folkeparti ønsker at stramme lovgivningen, sådan at man kun i nødstilfælde kan dispensere fra kravet om, at der til nye boliger også skal anlægges p-pladser.
- Det kan ikke være rimeligt, at man etablerer nye boliger, men ikke giver folk en chance for at kunne have en bil og parkere tæt på sin bopæl.
- Kommunerne må ikke lave deres egen form for bompenge-systemer ved at undlade at lave parkeringspladser og samtidig tage en ublu høj pris for at holde på de eksisterende pladser. Og det er ved at ske i København, hvor bilister nu skal betale for at parkere indtil kl. 22.00 om aftenen. Det har betydet et stort fald i gæster på restauranter, teatre og biografer, hvilket er ødelæggende for byens kulturliv, siger Henriette Kjær.
Flere servicevirksomheder har desuden påpeget, at de høje parkeringsafgifter smitter direkte af på medarbejdernes lønkrav, hvilket i næste led øger virksomhedernes omkostninger og forringer deres konkurrenceevne.
Prisen for at parkere vil stige markant inden for de næste år. Det vurderer Danske Private Parkeringsselskabers Brancheforening (DPPB) og konstaterer, at vi herhjemme om tre-fire år vil skulle betale op mod 60 kr. i timen for at parkere. Det er en fordobling i forhold til i dag, hvor det de dyreste steder koster mellem 30 og 35 kr. i timen.
Det Konservative Folkeparti ønsker at stramme lovgivningen, sådan at man kun i nødstilfælde kan dispensere fra kravet om, at der til nye boliger også skal anlægges p-pladser.
- Det kan ikke være rimeligt, at man etablerer nye boliger, men ikke giver folk en chance for at kunne have en bil og parkere tæt på sin bopæl.
- Kommunerne må ikke lave deres egen form for bompenge-systemer ved at undlade at lave parkeringspladser og samtidig tage en ublu høj pris for at holde på de eksisterende pladser. Og det er ved at ske i København, hvor bilister nu skal betale for at parkere indtil kl. 22.00 om aftenen. Det har betydet et stort fald i gæster på restauranter, teatre og biografer, hvilket er ødelæggende for byens kulturliv, siger Henriette Kjær.
Flere servicevirksomheder har desuden påpeget, at de høje parkeringsafgifter smitter direkte af på medarbejdernes lønkrav, hvilket i næste led øger virksomhedernes omkostninger og forringer deres konkurrenceevne.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.