
Borgmestre bruger undersøgelse fil at fremhæve lavbro over Randers Fjord frem for projekter i Aalborg, Næstved og Roskilde
29. AUG 2005 16.14
En lavbro over Randers Fjord er et 'fornuftigt projekt' sammenlignet med andre projekter som for eksempel en en bro/tunnel ved Roskilde Fjord eller en ny ringvej ved Næstved. Og mere samfundsøkonomisk end at bruge penge på en tredie forbindelse over Limfjorden.
Det skriver fire borgmestre i og omkring Randers i en pressemeddelelse, som udsendens inden Folketingets Trafikudvalg besøger Randers på torsdag. Borgmestrene henviser til en sammenligning af samfundsøkonomien i tre trafik-projekter i hhv. Randers, Roskilde og Næstved. Sammenligningen er udarbejdet af Randers Kommunes Udviklingsafdeling.
Bedre end at bruge penge på Limfjorden
Udvalget skal senere på året beslutte, hvilke bro- og vejprojekter der skal have statslige penge. Udvalget fortsætter til Aalborg samme dag, hvor de skal se på Aalborgs ønske om penge til en treide Limfjordsforbindelse.
Derfor undlader borgmestrene i Randers, Rougsø, Sønderhald og Nørhald ikke at tilføje, at Limfjordsbroen passeres dagligt af ca. 30.000 biler, mens det daglige antal passager af Randersbro i 2003 var på 42.300 biler, hvilket vil stige til 55.800 biler i 2015.
- Alene ud fra de faktuelle målinger af trafikken over Randersbro er det indlysende, at der er behov for en ekstra forbindelse over fjorden, siger de fire borgmestre.
De peger også på fordelen ved at der kommer en mere direkte vej til Ebeltoft-Odden forbindelsen, forudsat at staten overtager de amtslige forpligtelser til at opføre det såkaldte hængsel på motorvej E 45.
lg
Det skriver fire borgmestre i og omkring Randers i en pressemeddelelse, som udsendens inden Folketingets Trafikudvalg besøger Randers på torsdag. Borgmestrene henviser til en sammenligning af samfundsøkonomien i tre trafik-projekter i hhv. Randers, Roskilde og Næstved. Sammenligningen er udarbejdet af Randers Kommunes Udviklingsafdeling.
Bedre end at bruge penge på Limfjorden
Udvalget skal senere på året beslutte, hvilke bro- og vejprojekter der skal have statslige penge. Udvalget fortsætter til Aalborg samme dag, hvor de skal se på Aalborgs ønske om penge til en treide Limfjordsforbindelse.
Derfor undlader borgmestrene i Randers, Rougsø, Sønderhald og Nørhald ikke at tilføje, at Limfjordsbroen passeres dagligt af ca. 30.000 biler, mens det daglige antal passager af Randersbro i 2003 var på 42.300 biler, hvilket vil stige til 55.800 biler i 2015.
- Alene ud fra de faktuelle målinger af trafikken over Randersbro er det indlysende, at der er behov for en ekstra forbindelse over fjorden, siger de fire borgmestre.
De peger også på fordelen ved at der kommer en mere direkte vej til Ebeltoft-Odden forbindelsen, forudsat at staten overtager de amtslige forpligtelser til at opføre det såkaldte hængsel på motorvej E 45.
lg
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.