Kampagnens slogan er "Tænk før du klikker - det farligste på nettet er dig selv". Dens fokus er ikke kun at oplyse om de rigtige sikkerhedsprogrammer. Det handler også om at bruge sin fornuft og omtanke, når man færdes på nettet.
Den 2. maj og i perioden herefter er der arrangeret over 400 events i hele landet: På skoler, skolefritidsordninger, datastuer for ældre, i kvindenetværk og via mange arbejdspladser.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.