HUR havde i 2004 så presset en økonomi, så hvis der ikke skulle skæres mere i busdriften, skulle HUR låne til busdriften de sidste to år af sin levetid. Derfor indgik formanden for HUR og borgmester på Frederiksberg, Mads Lebech, en aftale med finansministeren om, at HUR kunne låne 120 mio. kr. til driften i 2005 og 2006, hvilket ville sige 240 mio. kr. i alt.
Men på trods af de stigende udgifter til busdriften i 2006 til bl.a. dieselolie, ser det nu ud til, at HUR går ind i det nye trafikselskab for Sjælland med en lavere gæld end ventet; selskabet regner med at gælden kommer til at ligge ?væsentligt under 100 mio.?
.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.