Skanderborg Kommune står dermed ligesom andre kommuner overfor en stor udfordring med at ruste borgerservice til denne fremtid.
Det kræver en digitaliseringsstrategi og en massiv satsning på selvbetjeningsløsninger og kompetenceudvikling af personalet i borgerservice.
- Bibliotekerne og kommunens borgerservice har i dag en række fælles kerneydelser. Samtidig har bibliotekerne oparbejdet nogle af de kompetencer, som vil blive efterspurgt i fremtidens borgerservice. Det kan vi ligeså godt udnytte til gavn for borgerne, siger leder af borgerservice Niels Tapdrup.
Bibliotekspersonalet skal betjene borgerne med udgangspunkt i de digitale løsninger på bl.a. www.borger.dk og på Skanderborg Kommunes hjemmeside.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.