
En af ombudsmandens største opgaver bliver at rådgive og vejlede borgerne i forbindelse med klagesager over den kommunale sagsbehandling. Ombudsmanden vil i sit arbejde skabe sig et overblik over hvilke serviceområder, der fungerer godt og hvilke, der fungerer mindre godt i den nye kommune. Erfaringerne skal bruges konstruktivt til at rette op på eventuelle uhensigtsmæssige processer eller fejl i sagsbehandlingen af borgere og skabe en endnu bedre kommunal serviceorganisation fremover.
Ombudsmanden kommer til at referere direkte til politikerne, da denne løbende skal udarbejde rapporter til kommunalbestyrelsen om de sager, der er blevet behandlet. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.