
Odense og Odder Kommune er indtil videre de eneste kommuner, som har valgt at gennemføre ordningen for samtlige ansatte, men en række andre kommuner er også på vej til helt eller delvist at skrotte den papirbaserede lønseddel.
Ved at introducere e-Boks for de ansatte effektiviseres forsendelsen af post mellem kommunen og dens ansatte. Samtidig forventer Odense Kommune at kunne spare 500.000 kr. hvert år ved ordningen.
Fra kommunens side er man bevidst om, at ordningen ikke er problemfri. Derfor har man også etableret en hotline i Odense Kommune, hvor folk kan stille spørgsmål til den digitale lønseddel, ligesom der er arrangeret workshops i samarbejde med KompetenceCenter HR, hvor medarbejdere kan blive undervist i brugen af e-Boks og den digitale lønseddel.
For særlige medarbejdergrupper, som hverken har adgang til computer privat eller på arbejdspladsen, er der desuden mulighed for at søge midlertidig dispensation fra ordningen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.