- Kæmpestore broprojekter tager opmærksomheden fra
den mest nødvendige trafikale opgave, nemlig en kraftig udbygning af den skinnebårne kollektive trafik, siger SF's trafikpolitiske ordfører Poul Henrik Hedeboe.
- Trafikmængden på vores veje er stærkt stigende både hvad angår gods og persontransport. Det medfører voldsomme trængsels- og miljøproblemer, som ikke løses ved at bygge flere vejbroer, men i stedet ved en udbygning af skinnebåren Gods- og persontrafik.
- I diskussionen om Femern-forbindelsen, og bestræbelsen på at få den rentabel, er det på den ene side kommet frem, at bro-prioriteringen medfører en samtidig nedprioritering af planer om fuldt dobbeltsporet jernbane gennem Sønderjylland, og på den anden side indebærer en massiv opprioritering af svensk/skandinavisk ejgodstransport ned gennem Københavnsområdet og Sjælland.
- Dog skal det siges, at hvis et politisk flertal alligevel beslutter at der skal bygges en bro til Tyskland, så er en linieføring Gedser-Rostok mere logisk, og derfor at foretrække frem for en Femernbro, slutter Poul Henrik Hedeboe.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.