dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Pædagogiske læreplaner når ikke de udsatte børn

De udsatte børn i daginstitutionerne har ikke mærket så meget til to års arbejde med læreplanerne som ventet
30. AUG 2006 8.39
Trods to års arbejde med pædagogiske læreplaner, der skal sikre, at de mindste børn udvikler sig i daginstitutionerne, halter det stadig på ét væsentligt punkt med læreplanerne: at få hanket op i og støttet de socialt udsatte børn.
Oven i det kniber det også med at sikre børnene en glidende overgang mellem børnehaven og et nyt liv på skolebænken - et andet kerneområde i læreplanerne.
Det viser den første omfattende evaluering, som Familie- og Forbrugerministeriet offentliggør i dag.

- Jeg havde håbet på et mere markant resultat for dem, og at læreplanerne gjorde en større forskel, men det er ikke tilfældet, og derfor må vi sætte mere ind her, siger familieminister Lars Barfoed (K) til Berlingske Tidende.
Han vil derfor målrette yderligere en del af en pulje på to mia. kr., som regeringen har lovet til bedre børnepasning, til projekter med fokus på udsatte børn og pædagogiske læreplaner.

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/paedagogiske-laereplaner-naar-ikke-de-udsatte-boern

GDPR