
Figuren herover viser udviklingen i Danmarks resultater i de fire runder af PISA. I læsning ligger Danmark stabilt omkring det internationale gennemsnit.
I matematik ligger Danmark lige over gennemsnittet i OECD - på trods af et fald i scoren fra 513 point i 2006 til 503 point i PISA 2009.
I naturfag har de danske elever fastholdt deres resultat fra PISA 2006, og dermed er Danmarks resultat i naturfag også inden for gennemsnittet i OECD.
De stiplede linjer i figurerne angiver, at udviklingen mellem to runder i undersøgelsen skal tages med forbehold for justeringer i testens indhold. Eleverne har i PISA 2006 besvaret flere naturfagsopgaver end ved tidligere PISA-undersøgelser, og dermed er resultaterne for 2006 ikke direkte sammenlignelige med 2000 og 2003.
Nogle opgaver går dog igen fra gang til gang, og også her viser det sig, at danske unge har forbedret kompetencerne i naturfag. Danmarks fremgang kan dermed tilskrives en kombination af ændringer i testen og bedre præstation på de spørgsmål, som går igen fra gang til gang.
Således oplyst af Skolestyrelsen.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.