Folkeskolens fantastiske fortællinger har til formål at ændre debatten af og opfattelsen af Folkeskolen gennem anvendelsen af en kendt og universelt formidlende teknik - nemlig fortællingen. Samtidigt fokuserer projektet på at skabe viden om best praksis, oplyser Suzanne Aaholm, direktør i KL:
- I dommerpanelet synes vi, at den anvendte metode er enkel, universel og i sin karakter formidler og understøtter det, Folkeskolen vil, nemlig at knytte os tættere sammen i lærings- forståelses- og anerkendelsesprocesser.
- Projektet vidner om ledelsesmæssig, politisk og praktisk opmærksomhed på en hel sektors udfordringer, bestræbelser og resultater i dagligdagen. Det vidner om kampgejst mellem mange parter - om idealisme, inddragelse af forskellige vinkler - børns, forældres, skolebestyrelsers, læreres og politikeres vinkel.
Udover Suzanne Aaholm bestod dommerpanelet af Christian Bason, innovationschef, Mindlab, Per Krull, PhD-stud i social innovation, handelshøjskolen, Århus og Kristian Isager, arkitekt, Isager Arkitekter.
I alt 24 projekter deltog i konkurrencen, der blev udskrevet i oktober.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.