
Flere forskellige modeller har været på banen. Der har været foreslået en nybygning mellem København-Ringsted over Køge, en udbygning mellem København-Ringsted over Roskilde, anlæggelse af et 5. spor mellem Hvidovre-Høje Tåstrup og endelig etablering af s-tog til Roskilde. Socialdemokraternes trafikordfører, Poul Andersen, vurderer, at nybygningsløsningen klart er det bedste af alternativerne.
- For os har det været meget afgørende, at generne for passagererne under etableringsfasen er så små og få som muligt. Det kan jo ikke nytte noget, at vi plager passagererne i årevis med yderligere forsinkelser, fordi vi skal udvide banekapaciteten, siger Poul Andersen.
Han henviser til, at udbygningsløsningen og det 5. spor begge medfører store gener for togpassagererne, nå de skal anlægges. Og Socialdemokraterne anser ikke s-tog til Roskilde for at være en relevant løsning. Så vil nybygningsløsningen suverænt den bedste løsning, når man lægger vægt på regularitet i togdriften i fremtiden. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.