Det københavnske forslag om miljøzoner bliver ikke nævnt i rapporten, men lignende tiltag er gennemført med succes i Prag, Stockholm, Malmø, og Gøteborg, mens Berlin og London overvejer at hoppe med på vognen, skriver Ingeniøren.dk.
Især Prag fremhæves i rapporten, hvor miljøzonernes forbud mod særligt tunge køretøjer har givet en reduktion på omkring 1.650 tons CO2 om året. Tiltaget har også ført til, at tunge køretøjer vælger nye ruter, og flere firmaer har opgraderet deres lastbiler med filtre og katalysatorer for at få lov til at køre ind i byen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.