I stedet deles eleverne i hold. Sidste år skete det på 42 pct. af skolerne, i år er tallet vokset til 52 pct. Forskere peger på, at opdelingen er en nødvendig konsekvens af, at der er stor forskel på, hvad eleverne kan magte, skriver Berlingske Tidende.
Professor Jens Rasmussen, Danmarks Pædagogiske Universitet, mener at niveaudelte hold især gavner især de svageste elever. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.