Herlev indfører Smileys for god omsorg af ældre
7. JUN 2006 15.25
HERLEV: Den gode ældrepleje, den gode arbejdsplads og den engagerede medarbejder har både behov for og krav på at få vist sit ansigt i det offentlige rum. Derfor starter vi i Herlev nu op på en ?smiley-ordning? for vores ældrepleje.
Når den store trykbølge af journalister og Christiansborg-politikere ruller, så kommer alle under anklage. Et konstateret tilfælde af tegn på manglende omsorg på et enkelt plejehjem bliver indenfor et døgn til: ?Ældreplejen i Danmark fungerer ikke?. Det er ansvarsfrit, men tilbage efterlades et samlet arbejdsområde med øgede rekrutteringsproblemer og dygtige, engagerede medarbejdere der uberettiget føler sig ramt, siger borgmester Kjeld Hansen.
- Ikke den mindste respekt for de mange, der gør det godt, er der plads til i trykbølgen. Vi har set det før, og vi ser det nu igen.
- I Herlev vil vi nu som en reaktion sætte ansigt på vores ældrepleje i det offentlige rum. Vores medarbejdere har i fællesskab med vore ældre og pårørende sat ord og indhold på værdier for kvaliteten i den gode ældrepleje. Det omsætter vi nu til en ?smiley-ordning? for henholdsvis plejeforhold, rengøring, mad, aktiviteter og opfølgning på embedslægens anvisninger. Samtidig forøger vi antallet af tilsynsbesøg, hvor repræsentanter for vores lokale ældreråd deltager som en aktiv part. Vore medarbejdere kan godt være stolte af sig selv og deres fællesskab, og de har ret til at få det vist og respekteret.
Når den store trykbølge af journalister og Christiansborg-politikere ruller, så kommer alle under anklage. Et konstateret tilfælde af tegn på manglende omsorg på et enkelt plejehjem bliver indenfor et døgn til: ?Ældreplejen i Danmark fungerer ikke?. Det er ansvarsfrit, men tilbage efterlades et samlet arbejdsområde med øgede rekrutteringsproblemer og dygtige, engagerede medarbejdere der uberettiget føler sig ramt, siger borgmester Kjeld Hansen.
- Ikke den mindste respekt for de mange, der gør det godt, er der plads til i trykbølgen. Vi har set det før, og vi ser det nu igen.
- I Herlev vil vi nu som en reaktion sætte ansigt på vores ældrepleje i det offentlige rum. Vores medarbejdere har i fællesskab med vore ældre og pårørende sat ord og indhold på værdier for kvaliteten i den gode ældrepleje. Det omsætter vi nu til en ?smiley-ordning? for henholdsvis plejeforhold, rengøring, mad, aktiviteter og opfølgning på embedslægens anvisninger. Samtidig forøger vi antallet af tilsynsbesøg, hvor repræsentanter for vores lokale ældreråd deltager som en aktiv part. Vore medarbejdere kan godt være stolte af sig selv og deres fællesskab, og de har ret til at få det vist og respekteret.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.