Men indtil videre har pædagogerne brugt kræfterne på at finde hoved og hale i den nye struktur, og børnene har ikke mærket forskel, skriver Berlingske.
- Pædagogerne har brugt en masse kræfter på at få det nye, organisatoriske apparat på plads og har samtidig fokuseret på krav om læreplaner og børnemiljø. Derfor ser man ikke det store pædagogiske løft eller mere tid til børnene, som egentlig var en del af intentionen med det her, siger Søren Smidt, forsker ved videnscenter for institutions-forskning på CVU Storkøbenhavn.
I en kommende bog fra Danmarks Pædagogiske Universitet beskriver han sin undersøgelse af den nye ledelsesstruktur i bl.a. Odense, Helsingør, Høje-Taastrup og Jægerspris kommuner.
/mel
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.