Borgerne skal kunne kontakte Fredensborgs ledelse med fortrolige henvendelser
FREDENSBORG: Spørgsmål, ris og ros, gode ideer til hvordan kommunen kan blive bedre? Nu bliver det muligt at ringe direkte til en direktør i Fredensborg Kommune på en fast træffetid den første torsdag i måneden.
Det er oftest borgerne, der kender kommunens service og ydelser bedst. Men hvor går borgerne hen med en god idé eller forslag til, hvordan kommunen kan blive bedre? Hvor afleverer borgerne synspunkter om, hvad de har behov for og synes er vigtigt?
Borgerne kan til enhver tid kontakte kommunen, men nu indfører Fredensborg Kommune en fast telefontid, hvor borgere kan ringe til kommunens direktører. Direktørerne sidder på skift klar ved telefonen den første torsdag i måneden mellem kl. 15 og 17, fremgår det af kommunens hjemmeside.
Kommunaldirektør Kim Herlev Jørgensen udtaler:
- Det er vigtigt for os som direktion at have flere muligheder for at tale direkte med borgerne. Vi ønsker at høre både ris og ros. Det er afgørende i vores arbejde med at forbedre kvaliteten af kommunens ydelser og arbejde. Vi opfordrer derfor borgerne til særligt at fortælle os om deres ideer til, hvordan vi kan gøre kommunen endnu bedre.
Initiativet er et led i Fredensborg Kommunes vision om tilfredse borgere og i tråd med kommunens politik for borger- og brugerinddragelse, hvor udvikling, dialog og åbenhed er nøgleord for at få flere til at deltage i nærdemokratiet.
Når en borger ringer til en direktør, er samtalen naturligvis fortrolig. Hverken borgernes navn eller samtalens konkrete indhold registreres eller offentliggøres. Men de konkrete synspunkter og gode ideer arbejdes der naturligvis videre med. Derimod drøftes ikke konkrete sager med borgerne. Her henvises til den rette person i kommunen eller til kommunens rådgivning vedrørende familie, unge- og børneområdet eller kommunens borgerrådgivning, hvor borgerne har mulighed for anonym rådgivning fra en af kommunens socialrådgivere eller jurister.
Det er oftest borgerne, der kender kommunens service og ydelser bedst. Men hvor går borgerne hen med en god idé eller forslag til, hvordan kommunen kan blive bedre? Hvor afleverer borgerne synspunkter om, hvad de har behov for og synes er vigtigt?
Borgerne kan til enhver tid kontakte kommunen, men nu indfører Fredensborg Kommune en fast telefontid, hvor borgere kan ringe til kommunens direktører. Direktørerne sidder på skift klar ved telefonen den første torsdag i måneden mellem kl. 15 og 17, fremgår det af kommunens hjemmeside.
Kommunaldirektør Kim Herlev Jørgensen udtaler:
- Det er vigtigt for os som direktion at have flere muligheder for at tale direkte med borgerne. Vi ønsker at høre både ris og ros. Det er afgørende i vores arbejde med at forbedre kvaliteten af kommunens ydelser og arbejde. Vi opfordrer derfor borgerne til særligt at fortælle os om deres ideer til, hvordan vi kan gøre kommunen endnu bedre.
Initiativet er et led i Fredensborg Kommunes vision om tilfredse borgere og i tråd med kommunens politik for borger- og brugerinddragelse, hvor udvikling, dialog og åbenhed er nøgleord for at få flere til at deltage i nærdemokratiet.
Når en borger ringer til en direktør, er samtalen naturligvis fortrolig. Hverken borgernes navn eller samtalens konkrete indhold registreres eller offentliggøres. Men de konkrete synspunkter og gode ideer arbejdes der naturligvis videre med. Derimod drøftes ikke konkrete sager med borgerne. Her henvises til den rette person i kommunen eller til kommunens rådgivning vedrørende familie, unge- og børneområdet eller kommunens borgerrådgivning, hvor borgerne har mulighed for anonym rådgivning fra en af kommunens socialrådgivere eller jurister.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.