Forsøget kommer til at gælde de store pendlerlinjer 150S og 173E, og for hver passager udover de forventede 3.610.000 årlige påstigere vil Arriva inkassere 3 kroner.
- Flere afgange giver passagererne bedre busbetjening, samtidig med, at flere passagerer i busserne giver mindre trængsel på vejene, konstaterer Albertslund-borgmester Finn Aaberg (S), formand for Movia.
Men også miljøet vinder. Folk, der kører i bus, udleder i gennemsnit 60 pct. mindre CO2 end folk, der kører i bil. Og regnestykket er endnu bedre i myldretiden, hvor trængslen på indfaldsvejene medfører kødannelse og større brændstofforbrug.
- Der er helt sikkert nogle pendlere i bilerne ind ad Helsingørmotorvejen, som har lidt dårlig samvittighed over at snegle sig mod København i tomgang. Nu får de chancen for at vise, at udviklingen kan vendes - og den chance håber jeg, de vil gribe, siger Finn Aaberg.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.