
Alene fra 2004 til 2005 er antallet af klager over mangel på god forvaltningsskik steget fra 425 til 557 svarende til 31 procent.
Borgerne er utilfredse med betjeningen, tonen, manglende rådgivning og svar eller oplysninger om, hvornår svaret kan ventes.
Også antallet af klager over bl.a. sygedagpenge, revalidering og tilskud til medicin er steget. Fra 219 til 310 i fra forrige år til sidste år svarende til en stigning på 48 procent.
Den utilfredsstillende sagsbehandling skyldes bl.a. stress, en strammere og mere kompliceret lovgivning, som socialrådgiverne har svært ved at håndtere. Det mener Vinnie Eliasen, formand for Københavns Kommunale Socialrådgivere. Hun pointerer, at stigningen desuden kan skyldes etableringen af Københavns Kommunes Borgerrådgiver, der har lettet klagevejen.
/mel
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.