Århus Byråd er altså ganske i overensstemmelse med befolkningen, når rådet har besluttet at ophæve det gamle, kommunale monopol på busserne for at få mere kollektiv trafik for pengene, skriver Århus Stiftstidende.
- Resultatet viser, at det i hvert fald ikke er befolkningen, der går imod det, når vi vælger at gøre det samme, som de gør alle andre steder, siger rådmand Peter Thyssen (R), der tog initiativet til, at byrådet for et år siden besluttede at indføre konkurrence på busdriften.
Foreløbig har kommunen delt Århus Sporveje op i et bus- og et trafikselskab. Sidstnævnte køber kørslen af busselskabet, men begge ejes af kommunen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.