Ankestyrelsens kampagne 'Tag signalerne alvorligt' er blevet en gedigen succes. Hjemmesiden og en tilhørende hotline vil derfor stadig fortsætte.
- Vi er glade for, at vi med kampagnen har været med til at sætte fokus på, at man skal handle, når man er bekymret for et barn. Det gælder nemlig om at fange problemerne så tidligt som muligt, siger ankechef i Ankestyrelsens børnekontor Henrik Horster til ritzau.
Fra april til november 2009 har Ankestyrelsen fået 214 henvendelser. Det svarer til en stigning på 140 procent set i forhold til samme periode sidste år. Kommunerne har også mærket, at folk er blevet mere opmærksomme.
- Vi ved blandt andet, at kommunerne er blevet bedre til at udarbejde retningslinjer for, hvordan fagfolk skal håndtere underretninger, siger Henrik Horster.
Ankestyrelsens særlige hotline for fagfolk har også givet masser af telefonhenvendelser.
tj
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.