Folkeskolelærere skal undervise ud fra viden og forskningsresultater i stedet for egne erfaringer og holdninger.
Når danske lærere styrer timerne i folkeskolen, sker det i dag i for høj grad ud fra, hvad de selv har erfaret virker, og ikke på baggrund af forskning og viden om, hvilken effekt undervisningen har på eleverne.
Et samlet hold af skolefolk fra lærere og skoleledere til forældre og forskere står bag et udspil fra kommunernes forening, KL, som varsler et opgør med lærernes undervisning i den danske folkeskole, skriver Jyllands-Posten.
- Vi fægter alle lidt i blinde, når det gælder folkeskolen. Vi ved ikke helt, hvad der virker, og vi ved ikke helt, hvad vi får for pengene, siger Jan Trøjborg (S), der er formand for KL. Han mener, at viden om specialundervisningen er et oplagt sted at begynde.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.