Det er blandt hovedkonklusionerne i Infrastrukturkommissionens rapport ”Danmarks Transportinfrastruktur 2030”, som offentliggøres torsdag, skriver Erhvervsbladet.
Vest for Storebælt skal der fokuseres på infrastrukturen i Østjylland, hvor situationen i trekantsområdet i dag er kaotisk. I det hele taget skal ”Det store H” opdateres. Der understreges, at samspillet mellem trafikformerne skal fungere bedre – således skal der fokuseres på en udvikling af knudepunkterne mellem lastbil, godstog, skib, færge og fly.
- Trafikproblemerne er jo opstået, fordi infrastrukturen ikke er vedligeholdt. Politikerne har sovet i timen. De tænkte, at det nok gik alligevel, men de havde ikke forudset den pludselig eksplosion i trafikken, som jo er en naturlig konsekvens af den økonomiske vækst. Men jeg synes, det er et frisk pust, at regeringen i 2005 nedsatte en kommission med deltagelse af så kompetente folk, der ikke nødvendigvis er eksperter på transportområdet, siger udviklingschef Lars Dagnæs, Institut for Transportstudier i Padborg, til Erhvervsbladet.dk.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.