Her anbefaler man blandt andet større og flere veje, som en udbygning af Køge Bugt motorvejen og motorvejene omkring Vejle Fjord og mellem Odense og Middelfart.
Der er også en række forslag til at gøre trafikken mere smidig, som for eksempel dynamisk skiltning, digitale vejkort og bedre køvarsling.
Alt sammen for at gøre bilkøerne mindre.
Men ifølge rapporten har "kommissionen ikke forholdt sig til hele spørgsmålet om transportområdets overordnede organisering, finansiering og beskatning, herunder f.eks. road pricing."
Rapporten har også en række forslag til, hvordan man kan udbygge den kollektive transport. For eksempel bliver det foreslået, at man kan bygge en letbane ved Århus, udvide Metrocityringen ved København og udbygge banenettet mellem København og Ringsted.
DN afviser rapport
Naturfredningsforeningen kritiserer regeringens infrastrukturkommission for at tænke for meget i nye veje og asfalt og for lidt i miljø og CO2-udslip, til trods for regeringens fokus på netop CO2, skriver Politiken.
Direktør i Danmarks Naturfredningsforening, Gunver Bennekou, overvejer derfor ikke at underskrive den betænkning, som kommissionen er på vej med.
Naturfredningsforeningen mener slet ikke, at den belyser trafikkens påvirkning af klima og miljø grundigt nok.
- Vi burde lave nogle scenarier for, hvordan man kan udvikle en transport, så CO2-målene kan nås. Men det sker ikke. Det indgår ikke i Infrastrukturkommissionens råd og anbefalinger, siger siger Gunver Bennekou.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.