OECD har også målt, hvordan niveaufordelingen i det enkelte land er med hensyn til, hvor højt et matematikniveau de unge når op på.
I Danmark havner cirka 15 procent af de unge på det stade, hvor de ifølge OECD ikke kan bruge deres matematiske kundskaber i uddannelse. Undersøgelsen baserer sig på data fra 2003.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.