dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Odense vil styrke fællesskaber for børn og unge

Et samarbejde mellem DGI Fyn og Sundhedsforvaltningen i Odense giver idrætsforeninger mulighed for at søge penge fra puljen "Fællesskaber frem for præstationer".

ODENSE: Et nyt initiativ i Odense skal styrke unges fællesskaber med en pulje på 500.000 kroner. Det er et samarbejde mellem DGI Fyn og Sundhedsforvaltningen.

Formålet med puljen er at hjælpe foreninger med at skabe miljøer i idrætsforeninger, der er inkluderende for børn og unge, og hvor fokus er på trivsel og sociale relationer frem for præstation.

- At kunne være en del af et aktivt og trygt fællesskab, hvor der er plads til at være sammen med andre uden at skulle præstere, er afgørende for vores børn og unges trivsel. Hvis det samtidig kan ske som en del af en idrætsaktivitet, og vi tilmed kan få flere børn og unge til at være fysisk aktive og med i idrætsforeningerne, skaber vi et rigtig godt fundament for, at de får en god start på et sundt liv, siger sundhedsrådmand Tommy Hummelmose (C). 

I byrådets budget for 2023 fik sundhedsudvalget 270.000 kr. til at fremme inkluderende og præstationsfrie fællesskaber i perioden 2023-2025.

Puljen kan søges indtil den 20. februar 2025 

lgn

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/odense-vil-styrke-faellesskaber-for-boern-og-unge

GDPR