- De første erfaringer med bompenge i Stockholm har været ovenud positive. Trafikken er faldet med over 20%, forureningen er reduceret mærkbart - og et stort flertal af indbyggerne er tilhængere af at gøre ordningen permanent. Dermed følger Stockholm efter bl.a. Oslo og London, der har haft stor succes med bompenge. Den succes skal vi også udnytte i Danmark, hvor i første omgang København, men også Århus vil kunne have stor gavn af et bompengesystem. Trafikken bliver reduceret markant - og der kommer penge til tiltrængte investeringer i den kollektive trafik, siger Morten Homann, der mener, at det skal være kommunerne, der opkræver bompenge.
- Det er altså en lokal, kommunal beslutning - som mange også borgerlige lokalpolitikere kan se behovet for - men det kræver en lovændring for at kunne træffe den.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.