Umiddelbart inden valget indrykkede Lønborg fire annoncer i Berlingske Tidende under overskriften »100.000 demente i Danmark risikerer at blive snydt«.
Det var dog ikke Mogens Lønborg selv, der havde fået idéen til budskabet eller annoncerne, men derimod et medicinalfirma, der bl.a. producerer en meget kostbar medicin, der kan udskyde de negative konsekvenser af demens.
- Jeg så annoncen som jeg synes, havde et godt budskab, og jeg tog annoncen, men jeg betalte selv, siger Lønborg til Berlingske Tidende.
Ifølge aivsens oplysninger blev kontakten formidlet af PR-firmaet Waterfront, som lovede flere politikere økonomisk hjælp, hvis de indvilgede i at være officielle afsendere af demensbudskabet i annoncerne.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.