Næstved-borgere får ikke længere blanketter på papir, men henvises til nettet
NÆSTVED: Skal man flytte, søge pension, tilskud til nye briller eller have børnene passet – ja, så er der en blanket involveret. Det betyder, at kommunens medarbejdere bruger rigtig lang tid på at tage telefoner, printe blanketter og sende dem ud til borgerne. Med det er slut nu.
- Næstved Kommune er i en situation, hvor vi som bekendt vender alle udgifter en ekstra gang, så vi er sikre på, at vi prioriterer rigtigt. Ved at henvise borgerne til nettet, fjerner vi en del udgifter, uden at servicen til borgerne forringes væsentligt. Vi vil kort sagt hellere bruge vores ressourcer på skoler, børneinstitutioner og ældre end på papirhåndtering, fortæller Lene Koustrup Madsen og fortsætter: Næsten alt kan i dag klares med en digital signatur.
Næstved Kommune har i mange år opfordret borgerne til selvbetjening på nettet. Den store forskel bliver, at manglende computer, internetopkobling eller problemer med printeren ikke automatisk udløser en tilsendt papirblanket. I disse tilfælde henvises til borgerservicecentrene og bibliotekerne, hvor man kan møde personligt frem og få klaret sin sag.
Men ingen regel uden undtagelse. Kommunens medarbejdere vil naturligvis udvise konduite. Vurderes det i den konkrete situation, at det vil være en urimelig belastning for den pågældende borger at skulle betjene sig selv, sender kommunen naturligvis stadig en blanket. Hvis der på enkelte områder kun findes blanketter på papirform, sender kommunen naturligvis også denne.
Langt de fleste af kommunens blanketter ligger i dag på hjemmesiden. Men der er stadig undtagelser.
- Hvis der er nogen, der leder forgæves efter en blanket, så giv os et praj. Den 1. marts trækker vi lod mellem de indsendte om tre gavekort på 500 kr. Jeg vil gerne opfordre og udfordre alle kommunens borgere til at gå på blanketjagt på vores hjemmeside. Oplysningen om de manglende blanketter sendes til [email protected] siger økonomi- og personaledirektør Peter Pedersen.
- Næstved Kommune er i en situation, hvor vi som bekendt vender alle udgifter en ekstra gang, så vi er sikre på, at vi prioriterer rigtigt. Ved at henvise borgerne til nettet, fjerner vi en del udgifter, uden at servicen til borgerne forringes væsentligt. Vi vil kort sagt hellere bruge vores ressourcer på skoler, børneinstitutioner og ældre end på papirhåndtering, fortæller Lene Koustrup Madsen og fortsætter: Næsten alt kan i dag klares med en digital signatur.
Næstved Kommune har i mange år opfordret borgerne til selvbetjening på nettet. Den store forskel bliver, at manglende computer, internetopkobling eller problemer med printeren ikke automatisk udløser en tilsendt papirblanket. I disse tilfælde henvises til borgerservicecentrene og bibliotekerne, hvor man kan møde personligt frem og få klaret sin sag.
Men ingen regel uden undtagelse. Kommunens medarbejdere vil naturligvis udvise konduite. Vurderes det i den konkrete situation, at det vil være en urimelig belastning for den pågældende borger at skulle betjene sig selv, sender kommunen naturligvis stadig en blanket. Hvis der på enkelte områder kun findes blanketter på papirform, sender kommunen naturligvis også denne.
Langt de fleste af kommunens blanketter ligger i dag på hjemmesiden. Men der er stadig undtagelser.
- Hvis der er nogen, der leder forgæves efter en blanket, så giv os et praj. Den 1. marts trækker vi lod mellem de indsendte om tre gavekort på 500 kr. Jeg vil gerne opfordre og udfordre alle kommunens borgere til at gå på blanketjagt på vores hjemmeside. Oplysningen om de manglende blanketter sendes til [email protected] siger økonomi- og personaledirektør Peter Pedersen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.