
Undersøgelsen bygger på svar fra 198 it-chefer i kommuner, amter, staten og det private erhvervsliv.
Tre ud af fire kommunale it-chefer peger på adgangen til elektroniske blanketter i pdf-format som det der har bidraget mest til at hæve serviceniveauet. Borgerne kan ikke sende blanketterne ind elektronik men ofte blot hente dem på kommunens hjemmeside, udfylde dem og derefter sende dem ind med almindelig post.
Men kun syv procent nævner pdf-blanketter som en vigtig elektronisk tjeneste til at forbedre servicen om tre til fem år.
- Allerede om få år er pdf-blanketterne ude i kulden. Læg mærke til, at it-cheferne om tre til fem år rykker dem ned til en sidsteplads, siger Troels Andersen fra CEDI.
Undersøgelsen viser samtidig at knap to ud af tre it-chefer (62 procent) vurderer at indførelsen af nye it-systemer har givet en bedre service for borgerne, mens kun 24 procent mener at de nye it-systemer har frigjort ressourcer.
lg
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.