- Busdriften betyder utrolig meget for kommunerne, men egentlig har de meget ringe indflydelse på området.
Han er specielt forarget over, at Midttrafik på Djursland vil overlade de mindst profitable ruter til kommunerne, men beholde de ruter, der giver overskud.
- De to kommuner på Djursland betaler et administrationsbidrag i omegnen af 2,5 mio. kr. til Midttrafik. Som det ser ud nu, får vi ikke meget igen for den udgift. Hvis kommunerne overtager opgaven, vil det spare et administrativt led, siger han.
Han mener blandt andet, at Midttrafik bruger for mange ressourcer på møder og forhandlinger.
- Det er klart, at et busselskab, der skal tilgodese interesser i både Vestjylland, på Djursland og mellem de store byer nemt kommer i indre konflikt, som igen kan føre til manglende beslutningsevne, mener han.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.