- Praktikken er styrket i den nye læreruddannelse og er således hovedomdrejningspunktet i hele uddannelsen, siger Per B. Christensen.
Det er vigtigt for den færdiguddannede lærer, at hun kan håndtere og rammesætte forældresamarbejdet og dermed styrke dialogen med forældrene, siger formanden for følgegruppen.
- Men hun skal også lære at sætte grænser i forhold til forældre og kunne præcisere, hvad der er forældrenes opgave og hvad der er lærerens professionelle opgave.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.