LOLLAND: Lolland Kommune lancerer torsdag en ny kampagne i rækken af branding-tiltag for at få flere tilflyttere. Hvor sidste års kampagne "Firstmover" kostede en mio. kr., er der til den nye afsat 700.000 kr. Siden 2018 har kommunen brugt samlet otte mio. kr. på at tiltrække nye borgere, skriver TV2 Øst.
Det vides ikke, om kampagnerne har ført til reelle tilflyttere i målgruppen, de er henvendt til. Kampagnerne, skabt af Sondvenue Creative, prøvede med bl.a. gourmetmad, natur og fællesspisninger at tiltrække unge fra storbyen, og de tidligere kampagner har digitalt været en succes med mange besøgende på kampagnesitet fx den første med 44.000 besøgende.
Kommunens tilflytterkonsulent Martina Mostad bliver mest kontaktet af internationale mulige tilflyttere, og her er der en markant stigning i henvendelserne pga jobmulighederne ved Femern-byggeriet og i social- og sundhedssektoren. Forrige uge kom 22 europæiske statsborgere til Maribo for at arbejde i ældreplejen, og ifølge borgmester Holger Schou Rasmussen (S) overvejer økonomiudvalget at rette kampagnen mod de internationale borgere.
cwa
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.