De Danske Trafikselskaber i krise og beder nu kommunerne og regionerne om hjælp
Siden sidste år er antallet af passagerer i busserne rundt omkring i landet faldet med mellem fem og syv procent. Og tomme busser er lig med manglende indtægter hos størstedelen af de Danske Trafikselskaber, som står for den offentlige bustransport i både land og by.
Situationen er nu så tilspidset, at selskaberne tirsdag sender et brev til KL og Danske Regioner og beder om flere penge, skriver Politiken.
Siden nytår har det været kommunerne og regionerne i fællesskab, som har betalt for busdriften.
Alene i Nordjylland mangler der 10 millioner kroner i år pga svigtende indtægter fra passagererne.
- Hvis vi ikke får de 10 millioner kroner, risikerer vi at måtte skære i antallet af ruter, siger regionsformand Orla Hav (S), der også er formand for selskabet.
Situationen er nu så tilspidset, at selskaberne tirsdag sender et brev til KL og Danske Regioner og beder om flere penge, skriver Politiken.
Siden nytår har det været kommunerne og regionerne i fællesskab, som har betalt for busdriften.
Alene i Nordjylland mangler der 10 millioner kroner i år pga svigtende indtægter fra passagererne.
- Hvis vi ikke får de 10 millioner kroner, risikerer vi at måtte skære i antallet af ruter, siger regionsformand Orla Hav (S), der også er formand for selskabet.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.