GREVE: Borgerne i Tune skal have ren besked om hvorfor, det rene vand lader vente på sig. Derfor inviterer Greve Kommune til borgermøde. Her kan borgerne møde en lang række eksperter, der gør status på arbejdet og besvarer borgernes spørgsmål, oplyser kommunen
Onsdag eftermiddag er der blevet husstandomdelt en invitation til alle borgere i Tune fra borgmester Hans Barlach. Borgmesteren inviterer til borgermøde i Tunehallerne mandag den 27. juli klokken 19 - 21, hvor borgerne kan få svar på deres spørgsmål om det forurenede vand.
- Denne sag trækker desværre ud, og Tuneborgerne har krav på svar på, hvorfor det tager så lang tid at få sikret rent drikkevand. Derfor håber jeg på et stort fremmøde på mandag, og jeg glæder mig meget til dialogen med borgerne, siger Hans Barlach.
I mellemtiden fortsætter arbejdet med at finde årsagen til, hvordan der kom forurening i vandet i juni, så mange Tuneborgere blev syge. Greve Kommune har allieret sig med en af landets dygtigste eksperter på området, og arbejdet skrider fremad. Men det tager lang tid at blive helt sikker på, hvad årsagen var til forureningen.
- Vi er enige med embedslægen i, at sikkerheden for Tuneborgerne er det allervigtigste. Derfor skal vi være helt sikre på rent vand, inden vi frigiver det. Og vi må desværre sige, at den sikkerhed har vi ikke endnu. Så vi må væbne os med tålmodighed," siger Hans Barlach.
På borgermødet vil Greve Kommunes særlige rådgiver Annette Raben være til stede, ligesom også beredskabschef Jan Funk Nielsen, repræsentanter for embedslægeinstitutionen, vandværksbestyrer Aksel Madsen og en lang række teknikere og embedsmænd deltager.
tj
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.