SF stiller forslag om indførelse af trængsels-afgifter på vejene omkring København
SF fremsætter nu beslutningsforslag om en betalingsring.
- Så må vi se, hvilke partier der vil stemme imod, og dermed fortsat vil tage ansvar for de stadig mere utålelige trængselsproblemer i og omkring København, siger Pia Olsen Dyhr.
- København har ventet længe nok på en betalingsring. Hvis vi skal løses trængselsproblemerne og samtidig mindske vores CO2 udslip, så skal vi have en betalingsring i København. En ring, der skal sikre midler til bedre kollektiv trafik, samtidig med at vi får færre unødige biler på vejene.
- Regeringen har brugt seks år på ikke at gøre noget. Den har ikke ønsket at ændre lovgrundlaget, så det er muligt at indføre en betalingsring i København, på trods af at hovedparten af københavnere , de københavnske politikere og mange kommunalpolitikere fra omegnskommunerne ønsker en renere by. Justitsminister Lene Espersen har ikke være villig til at indlede en drøftelse omkring det, og regeringens Iinfrastrukturkommision har fået forbud mod bare at analyse den mulighed - selvom flere medlemmer af kommissionen har udtalt, at man ikke kan løse trafikproblemerne uden trængselsafgifter. Det er bagstræberisk fra regeringens side.
- Så må vi se, hvilke partier der vil stemme imod, og dermed fortsat vil tage ansvar for de stadig mere utålelige trængselsproblemer i og omkring København, siger Pia Olsen Dyhr.
- København har ventet længe nok på en betalingsring. Hvis vi skal løses trængselsproblemerne og samtidig mindske vores CO2 udslip, så skal vi have en betalingsring i København. En ring, der skal sikre midler til bedre kollektiv trafik, samtidig med at vi får færre unødige biler på vejene.
- Regeringen har brugt seks år på ikke at gøre noget. Den har ikke ønsket at ændre lovgrundlaget, så det er muligt at indføre en betalingsring i København, på trods af at hovedparten af københavnere , de københavnske politikere og mange kommunalpolitikere fra omegnskommunerne ønsker en renere by. Justitsminister Lene Espersen har ikke være villig til at indlede en drøftelse omkring det, og regeringens Iinfrastrukturkommision har fået forbud mod bare at analyse den mulighed - selvom flere medlemmer af kommissionen har udtalt, at man ikke kan løse trafikproblemerne uden trængselsafgifter. Det er bagstræberisk fra regeringens side.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.