Men skal det handle om at afhjælpe trængselen på vejene, er der større problemer andre steder i landet.
- Det er meget muligt, at den pågældende motorvej kan give en samfundsøkonomisk nytte på 128 mio. kr. Hovedsagen er bare, at en trafikinvestering på 2 mia kr. vil gøre mere nytte andre steder f.eks. i hovedstadsregionen eller i trekantsområdet, siger professor ved center for Trafik og Transportforskning, Ole B. Madsen.
- I 2005 kørte der eksempelvis færre end 10.000 biler pr. døgn mellem Herning og Holstebro, mens der samme år på den tosporede strækning mellem Ballerup og Bagsværd kørte mellem 19.300 og 22.100 biler pr. døgn, hvilket gør den til en af de mest trafikerede tosporede veje i Danmark.
- Dette trafiktal vil man ikke nå op på strækningen mellem Herning og Holstebro - ikke engang i 2018 - kommenterer Oli B. Madsen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.