
Vejle Kommunes salg af erhvervsjord er på det nærmeste gået i stå
18. AUG 2005 11.14
Borgmester Flemming Christensen (SF) forudser ikke nogen forbedring i de kommende år, og giver trafikken skylden.
- Vejle Fjordbroen er et problem i øjeblikket. Næsten hver dag går trafikken i stå. Og det gør, at virksomheder tøver med at slå sig ned i Vejle. Men jeg er ikke i tvivl om, at når vi omkring 2012 får de seks motorvejsspor og motorvejen til Herning, så får Vejle nogle fantastiske erhvervsarealer - også i kraft af, at vi får Grejs med. Og så har vi hul i gennem igen, siger han.
Jelling-borgmester: Det er Vejles egen skyld
Jellings borgmester, Arne Sigtenbjerggaard, mener ikke, at trafikken skal have skylden for det svigtende jordsalg i Vejle.
- Vejle har en enormt høj grundskyld og meget høj dækningsafgift. Det rammer erhvervslivet. Så det er ikke kun trafikkens skyld. Det er også Vejles egen skyld, siger Arne Sigtenbjerggaard.
- Jeg er enig med Flemming Christensen i, at det vil hjælpe på erhvervsudviklingen, når infrastrukturen bliver bedre. Men jeg mener kun, at det er den halve sandhed. Vejle har kørt en forfejlet erhvervspolitik med den høje beskatning på erhvervsområdet, siger Jelling-borgmesteren.
Han stiller op som Venstres borgmesterkandidat i Ny Vejle. Og hvis det lykkes ham at blive borgmester, vil han harmonisere erhvervsskatterne, der i dag er langt højere i Vejle end i de andre fire sammenlægningskommuner.
Bagud i forhold til Fredericia, Horsens og Kolding
Vejle-borgmesteren kan ikke forestille sig, at salget rigtig kommer i gang igen de første fem-seks år.
- Indtil da vil vi blive ved med at sælge mindre erhvervsjord end Horsens, Fredericia og Kolding. Men jeg er hundrede procent sikker på, at det vender i 2012. Og så stor vi til et meget stort boom, siger han.
Han mener også, at Vejles satsninger på midtbyen og iværksætterområdet skaber lige så mange arbejdspladser, som kommunen går glip af på grund af det svigtende salg af erhvervsjord.
- Vejle Fjordbroen er et problem i øjeblikket. Næsten hver dag går trafikken i stå. Og det gør, at virksomheder tøver med at slå sig ned i Vejle. Men jeg er ikke i tvivl om, at når vi omkring 2012 får de seks motorvejsspor og motorvejen til Herning, så får Vejle nogle fantastiske erhvervsarealer - også i kraft af, at vi får Grejs med. Og så har vi hul i gennem igen, siger han.
Jelling-borgmester: Det er Vejles egen skyld
Jellings borgmester, Arne Sigtenbjerggaard, mener ikke, at trafikken skal have skylden for det svigtende jordsalg i Vejle.
- Vejle har en enormt høj grundskyld og meget høj dækningsafgift. Det rammer erhvervslivet. Så det er ikke kun trafikkens skyld. Det er også Vejles egen skyld, siger Arne Sigtenbjerggaard.
- Jeg er enig med Flemming Christensen i, at det vil hjælpe på erhvervsudviklingen, når infrastrukturen bliver bedre. Men jeg mener kun, at det er den halve sandhed. Vejle har kørt en forfejlet erhvervspolitik med den høje beskatning på erhvervsområdet, siger Jelling-borgmesteren.
Han stiller op som Venstres borgmesterkandidat i Ny Vejle. Og hvis det lykkes ham at blive borgmester, vil han harmonisere erhvervsskatterne, der i dag er langt højere i Vejle end i de andre fire sammenlægningskommuner.
Bagud i forhold til Fredericia, Horsens og Kolding
Vejle-borgmesteren kan ikke forestille sig, at salget rigtig kommer i gang igen de første fem-seks år.
- Indtil da vil vi blive ved med at sælge mindre erhvervsjord end Horsens, Fredericia og Kolding. Men jeg er hundrede procent sikker på, at det vender i 2012. Og så stor vi til et meget stort boom, siger han.
Han mener også, at Vejles satsninger på midtbyen og iværksætterområdet skaber lige så mange arbejdspladser, som kommunen går glip af på grund af det svigtende salg af erhvervsjord.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.