Det har 23 kommuner netop besluttet på en workshop om ”Bedre Selvbetjening”, hvor kommunerne i fællesskab skulle prioritere og nå frem til, hvilke selvbetjeningsløsninger, der skal udvikles det næste år.
- Målet er at skabe innovative og effektive selvbetjeningsløsninger, så borgerne kan se en fordel ved at kommunikere digitalt med kommunen. Ved at udvikle fælleskommunalt kan udviklingskraften samles, så alle kommuner og borgere vil få gavn af arbejdet. Og workshoppen viste, at der er kommunal konsensus om de valgte løsninger, Det gør det lettere at agere fælleskommunalt, siger Jakob Harder, chef for KL’s Center for Borgerbetjening og IT-politik.
På baggrund af kommunernes prioriteringer vil KL’s Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalg den 3. januar 2008 tage stilling til de tre indsatsområder. KL vil herefter i samarbejde med interesserede kommuner analysere arbejdsgange og it-arkitektur, som skal til for at bygge den optimale selvbetjeningsløsning på området. Analyserne sker som en del af KL’s projekt ”Bedre Selvbetjening”.
KL’s bestyrelse vil - på baggrund af analyserne, der forventes færdige i juni 2008 - tage stilling til om udviklingen af selvbetjeningsløsninger skal sættes i gang.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.