Danmarks Lærerforening er også bekymret over den kraftige stigning i brugen af specialundervisning i folkeskolen. Seneste tal viser, at det nu er 30 procent af udgifterne til Folkeskolen, der går til dette formål. Og det er der grund til at gøre noget ved, mener lærernes fagforening.
- Det er rigtigt, at det er et problem, at så mange resurser skal bruges på specialforanstaltninger, når vi med den rigtige indsats faktisk godt vil kunne beholde flere elever i normalklassen, siger formanden for Lærerforeningens skole- og uddannelsespolitiske udvalg, Dorte Lange til bladet Folkeskolen.
Investeringen skal ske i efteruddannelse af lærerne, mener hun.
- Vi mener at, kravet om at nedbringe udgifterne til specialiserede undervisningstilbud kan imødekommes, hvis der foretages de rigtige langsigtede tiltag, siger Dorte Lange.
Derfor fremlægger Danmarks Lærerforening nu sit bud på, hvilke langsigtede tiltag, der skal til.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.