Nu har han fundet en meget enkel måde at lægge pres på myndighederne i sager om manglende specialundervisning. Nemlig at bruge Klagenævnet for vidtgående specialundervisning.
- Det fordrer, at der foreligger et skriftligt afslag. Det gør der kun sjældent, fordi vi lærere er så bange for at genere systemet, at vi undlader at gøre forældrene opmærksom på nødvendigheden af skriftlighed, skriver Sauer ifølge Folkeskolen i et indlæg på Skolekom.
Dermed gør lærerne i realiteten 'det beskidte arbejde' for systemet, mener han og ser gerne, at DLF udgiver en forældrefolder med klagevejledning, som lærere kan give til forældre i forbindelse med skriftlige afslag.
- Hvis nogle måtte mene, at vi dermed ville komme ud i noget snavs, som ligger på kanten af, hvad vi rent embedsmæssigt kan tillade os, tager de helt og aldeles fejl. Det forholder sig omvendt: Vi har ifølge forvaltningsloven pligt til at oplyse borgerne om deres klageadgang i forbindelse med afslag på hjælp fra det offentlige. Vi er med andre ord ude i noget snavs i dag, skriver Sauer.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.